Serax

Serax: designbedrijf met internationale uitstraling

Familiebedrijf Serax is alom gekend voor zijn unieke interieurproducten. Daarvoor werken ze samen met getalenteerde en gepassioneerde ontwerpers die schoonheid en functionaliteit combineren. Naar diezelfde passie en drive waren ze ook op zoek in een nieuwe investeerder.

Een sterke familiale basis

Serax is het geesteskind van de broers Serge en Axel Van den Bossche die het verhandelen van bloempotten met de paplepel binnenkregen via de zaak van hun moeder. Wat in 1986 begon als een kleinschalige handel in een garage, bouwden ze samen met hun neef Frank Lambert uit tot een internationaal designbedrijf dat samenwerkt met vele tientallen binnenlandse en buitenlandse ontwerpers. Het bedrijf ontwerpt en produceert gerenommeerde collecties in servies, bestek, cookware, meubilair, verlichting, keramiek en design accessoires.

Een succesvolle en gediversifieerde groeistrategie

Het belangrijkste voor CEO Axel Van den Bossche was dat de nieuwe partner als klankbord en medeaandeelhouder zijn bedrijf goed zou aanvoelen en de groei van het bedrijf actief kon ondersteunen. “Samen met 3d investors tilden we Serax naar het volgende niveau. Tijdens onze 7-jarige samenwerking hebben we de organisatie versterkt, het merk Serax internationaal gepositioneerd, een aantal overnames tot een goed einde gebracht en geïnvesteerd in een nieuw magazijn. De strategische keuze om fors in te zetten op de ontwikkeling van een tableware assortiment voor de interieurzaken en de hospitality markt, heeft geloond. Dit heeft geleid tot een mooie groei van zowel omzet als winstgevendheid.”

Samen met 3d investors tilden we Serax naar het volgende niveau. De strategische keuze om fors in te zetten op de ontwikkeling van een tableware assortiment voor de interieurzaken en de hospitality markt, heeft geloond.

Axel Van den Bossche, CEO Serax
close