Aspel

De internationale toer op met Aspel

play video

Het gaat Aspel voor de wind: sinds hun samenwerking met 3d investors ontpopten ze zich tot een internationale speler in de markt van plastic onderdelen voor de automobielsector. Door gedurfde overnames, strategische overeenkomsten en de oprichting van twee greenfields tussen 2000 en 2005 draait de onderneming vandaag een omzet van 40 miljoen euro.

play

Globalisering

In de vroege jaren 2000 kocht 3d investors drie Belgische bedrijven op die ze verenigden onder Aspel Group. 3d investors en Aspel beseften al snel dat ze hun afzetmarkt vanuit dit lokale niveau onvoldoende konden bedienen, dus zetten ze samen sterk in op internationalisering. Aspel begon gelijktijdig met de bouw van twee greenfields in Mexico en Slovakije en sloot daarnaast ook een overeenkomst met een Chinese partner.

Globalisering

“Wat Aspel en 3d investors begin de jaren 2000 samen hebben verwezenlijkt, getuigt van een enorme hoeveelheid visie. Maar ook van veel lef. Want zonder die gedurfde aanpak zou Aspel, een eerder kleine speler in een moeilijke branche, nooit zijn huidige positie hebben bereikt en misschien zelfs niet meer bestaan”, vertelt Paul Plasschaert, CEO bij Aspel. “Dat 3d investors toen al landen als Mexico, Slovakije en China naar voren schoof, werpt nu zijn vruchten af.”

Zelfkennis als grootste troef

Paul Plasschaert: “Al van bij het begin verloopt de samenwerking bijzonder constructief. Bij 3d investors zijn ze zich heel goed bewust van hun sterktes én hun limieten. Ze weten in het managementteam hun eigen capaciteiten perfect aan te vullen met de juiste personen. Dat zorgt voor een gezonde kruisbestuiving: we profiteren van elkaars sterktes en versterken elkaar. Ze zijn facilitators: Hans Swinnen van 3d investors staat ons bij met zowel zijn financieel inzicht als zijn marketingkennis. Aspel zorgt dan weer voor de technische kennis en ook op het vlak van commercieel inzicht vullen we elkaar perfect aan.”

Zonder de gedurfde aanpak en de visie van 3d investors zou Aspel, een eerder kleine speler in een moeilijke branche, nooit zijn huidige positie hebben bereikt.

Paul Plasschaert, CEO Aspel
Paul Plasschaert, CEO Aspel
close